fbpx

תוכנית עסקית לעסק חדש

החלטתם לעשות צעד אמיץ ולהקים עסק עצמאי, על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של העסק אותו מקימים יש לבצע מספר בדיקות מקדימות ולהכין תוכנית עסקית לעסק חדש. נשמע לכם יומרני ? למה אתם צריכים תוכנית עסקית ? ואם אתם צריכים אז זה לבטח כי דרשו ממכם. אז חברים יקרים אחת הסיבות שאתם צריכים תוכנית עסקית ובדיקת כדאיות לעסק חדש היא: כי 9 מתוך 10 עסקים אשר נפתחים נסגרים , בממוצע 45,000 כל שנה. אז לפני שאתם רצים קדימה ואף משקיעים חותמים על חוזים ועוד, התקשרו לתיאום פגישה ראשונה צור קשר, הפגישה ללא עלות ובטוח תקבלו לא מעט כלים בהבנה כיצד מקימים עסק חדש.

 

קצת על תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא מסמך ניהולי עם חשיבות רבה לפני קבלת החלטות באופן ותהליך ההקמה של עסק חדש , תכנית עסקית מכילה מגוון ניתוחים מהם ניתן לקבל את אותם החלטות חשובות .
פנייה ישירה למקבלי החלטות , למי מיועדת התכנית ? לבנק או למשקיעים? ישנה חשיבות רבה בהפניה ישירה של התכנית לגורם הרלוונטי אשר אמור לקבל החלטה , האם להאמין במיזם ולהיכנס כשותף או משקיע, לתכנית עסקית מטרות רבות אך במידה ולא יהיו ממוקדות הסיכוי שאכן היא תתקבל הוא קלוש.
התוכנית מתארת את השוק /הענף/המתחרים /יחסי המרה ועוד המון מידע חשוב שעל היזם להכיר לפני צאתו לדרך .
התוכנית לוקחת בחשבון את תחזית ההשקעה הנדרשת בעסק החדש מול זמן החזר השקעה ,מהו המודל הנכון לפעילות המיזם ? תמחור מוצרים והשירות וכלל התחזיות להמשך תוך הדגשת היתרון היחסי של המיזם.
תכנית עסקית היא למעשה מעין תמצית למבנה: הניהולי, האסטרטגי, והתפעולי הצפוי והרצוי של העסק החדש עוד טרם הקמתו .

למה צריך תכנית עסקית?

  • כלי ניהולי ממדרגה ראשונה לכל יזם ומקבל החלטות
  • גיבוש והגדרת מטרות ויעדים תוך כדי השגתם
  • הצגה למשקיעים או גופי מימון רלוונטיים
  • הצגה לשותפים פוטנציאליים וחלוקת הרווחים
  • גיוס מימון מגוף פיננסי
  • העברת המידע והמסרים באופן אחיד
  • מודלים פיננסים מקובלים ,תחזית כושר החזר השקעה וגודל ההשקעה במיזם
  • ניתוחי רגישות למחיר וכמויות
  • התוכנית תציג את היתרון היחסי ותתאר את תהליך הפיכתו לרעיון עסקי מרוויח.
  • רקע מקדים על היזמים וכלל בעלי התפקידים .
  • תכנית עסקית ריאלית בתחזיות ובעלת יכולות דינמיות לעתיד , תחזית מול ביצוע .

מרכיבי תוכנית עסקית לעסק חדש

  • תמצית מנהלים
  • תיאור המיזם והרעיון המרכזי
  • גיבוש חזון /ערכים/מטרות שיש להשיג
  • רקע על היזמים
  • תיאור המוצר/השירות/הטכנולוגיה
  • הערך המוסף ללקוח
  • קניין רוחני/פטנט
  • ניתוח הסביבה העסקית
  • תיאור הענף
  • שוק היעד והפוטנציאל הגלום בחדירה לשוק
  • מתחרים עיקריים /תחרות/איומים
  • גיבוש האסטרטגיה העסקית של המיזם
  • ניתוח s.w.o.t
  • היתרון התחרותי של המיזם
  • אבני הדרך להקמה והתפתחות המיזם
  • גיבוש אסטרטגית השיווק של המיזם
  • תכנית השיווק-עלויות/יחסי המרה/לקוחות
  • מבנה ארגוני וכ"א
  • מערך התפעול והייצור
  • בקרת איכות /בקרת תהליכים
  • עיקרי התכנית הפיננסית
  • מקורות ההון ושימושים
  • מקורות המימון ומבנה ההון
  • התחזית הפיננסית
  • הדוחות הכספיים
  • ניתוחי רגישות
  • גורמי סיכון והזדמנויות
  • סיכום
  • נספחים

הכנת תוכנית עסקית מסייעת ליזם או לבעל העסק להמחיש לשומעיו, באופן מרוכז וברור, את הנקודות המרכזיות במיזם או בעסק, תוכנית עסקית כתובה כהלכה ומרשימה מאפשרת ליזם או  לבעל העסק לשקף את מידת מקצועיותו ואת מקצועיות המיזם שלו, הכל מתחיל בתיאום פגישה ראשונה עם הצוות המקצועי שלנו אשר לו ידע וניסיון רב בכתיבה של תוכניות עסקיות והובלה של פיתוח והקמה של עסקים חדשים

 

Assist-Team הדרך הנכונה לבדיקת השקעה

054-7191999

18:00 - 9:00

ילדי טהרן 8 ראשון לציון

ראשון לציון

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00

info@assist-team.co.il

כתבו לנו

 כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צור קשר