ייעוץ עסקי, בדיקת כדאיות ותוכניות עסקיות

בניית תכנית שיווקית

בניית תכנית שיווקית

ככל הנראה, אם כבר החלטתם להקים עסק חדש, אתם מודעים לכך שמדובר בהליך ארוך ומייגע שידרוש מכם מאמצים לא מעטים. בנוסף, אתם ודאי יודעים שלרוב מדובר בעלויות לא זניחות, ושיש להתכונן היטב ולמצוא מקורות מימון שיעזרו לכם לנהל את העסק בשלבי ההקמה. עם זאת, נושא שלא הרבה יזמים חדשים נותנים אליו את הדעת הוא תחום השיווק. וזה חבל, בעיקר בגלל שכנראה השיווק הוא זה שבסופו של דבר יהיה זה שיזניק את העסק החדש שלכם קדימה, יותר מכל דבר אחר שתעשו.

שיווק לעסק חדש אינו דבר של מה בכך. יש כל כך הרבה דברים שאתם צריכים להשיג בעת שאתם רוצים להביא לכך שכמה שיותר אנשים יכירו את העסק שלכם, שלעיתים אתם עלולים לעשות טעויות קריטיות ולהגיע למצב שבו את משקיעים מאמצים רבים בלי לקבל תוצאות מספיקות. אתם תצמידו את דוושת הגז לרצפת הרכב כשההילוך בכלל יהיה משולב בניוטרל. יש לבנות אסטרטגיה מחושבת היטב, על מנת לוודא שהשיווק שלכם אכן ישיג את התוצאות הרצויות.

תכנון מראש

בדומה לתוכנית עסקית, גם כאשר אתם מתכננים שיווק עסק חדש יש לעבוד עם תוכנית מסודרת מראש ובה שלבים שונים, יעדי ביניים ומטרות על. עסק קיים ומוכר יכול להרשות לעצמו להפנות את תשומת הלב לתכונה אחת שלו, ויהיו אלה המחיר, איכות השירות או מוצר ייחודי. עסק חדש, לעומת זאת, צריך בנוסף לכך גם להראות לעולם שהוא קיים ואכן שווה התייחסות. מלבד זאת, אתם רוצים ליצור מותג שאנשים ירצו להזדהות איתו. מותג כזה, מלבד העובדה שהוא יביא לכם לקוחות חדשים ומגוונים, יעודד בנוסף לכך עסקים אחרים ליצור איתכם קשר ויוביל לשיתופי פעולה עסקיים בקנה מידה גדול.

פנו לקבלת עזרה

על מנת להשיג את המטרות הללו, מומלץ מאוד לפנות לחברות המעניקות ייעוץ שיווקי לעסקים. חברות כאלו, בייחוד אלו המתמחות במתן ייעוץ שיווקי ליזמים בתחילת דרכם, ידעו לבנות איתכם את התכונית לשיווק העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. הם ידעו להציב יחד איתכם את מטרות העל של התהליך, ולכוון אתכם בדרך שתוביל אתכם להשיג את המטרות הללו. לא מדובר רק בפמפום של מסר אחד שחוזר על עצמו. מדובר בפילוח של קהל היעד שאליו מכוון השיווק, בחירת דרך שיווק, בניית מסגרת תקציב, הצבת לוח זמנים לבדיקת תוצאות ותפוקה ועוד ועוד.

כל אלו הינם דברים שאתם כיזמים, ובמיוחד אם אתם יזמים חדשים ולא מנוסים בתחום של פתיחת עסק, לא בהכרח יודעים או מסוגלים להתעסק איתם. אנשי מקצוע המתמחים בשיווק וראו עסק אחד או שניים בצמיחה וגם בנפילה, ידעו לכוון אתכם לנקודות הנכונות ולסייע לכם הימנע מליפול בבורות המוכרים לאלו המתעסקים בתחום במשך זמן רב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *