fbpx

בדיקת כדאיות לעסק חדש

בעידן העסקים המשתנה במהירות, ישנו הצורך המרכזי בבחינת הכדאיות לפני כל השקעה בעסק חדש. בדיקת הכדאיות היא התהליך שבו מנסים להעריך את הסיכון הכלכלי של הפרויקט החדש או מיזם עסקי טרם ההשקעה בפועל,ולקבוע אם יש בו פוטנציאל להצלחה כלכלית ראויה. במידה וישנה כדאיות אזי ההשקעה אותה בחנו ניתנת להקמה בצורה בטוחה, מדוע בטוחה?

אנו בוחנים את ההשקעה בצורה מאוד מחמירה ועל פי מודלים כלכליים מקובלים, מכאן גם האובייקטיביות של תהליך בדיקת כדאיות, ליזם אין יכולת השפעה על הדוח המסכם. אז אם אתם לפני הקמה של עסק המידע בדיוק עבורכם.

 

למה אתה צריך בדיקת כדאיות ?

איזה יופי, נמאס לכם להיות שכירים כי……, ועלתה בכם המחשבה לפתוח עסק משלכם,

בטוח כבר אמרו לכם שפתיחת עסק חדש היא אתגר הטומן בתוכו לא מעט סיכונים, ולכן חשוב להכיר אותם היטב.

על מנת שעסק חדש יצליח כלכלית נדרשת הערכות מקדימה, תכנון יסודי ובחינה עמוקה של מספר גורמים.

בדיקת כדאיות עונה בדיעוק על הדרישות ואף מקטינה את הסיכון הפיננסי וסיכונים אחרים בתהליך,

מטרתה של הבדיקה לוודא מראש שהעסק אכן יצליח בסביבת העסקים התחרותית שלם היום.

רוצים להצליח ? אז תדעו שבדיקת היתכנות כלכלית היא חלק בלתי נפרד מתהליך הקמה של עסק חדש,

על ידי בחינה של מודלים רבים ניתן לקבלת תחזית/צפי על הכדאיות טרם ההקמה.

הגורמים אותם נבחן בתהליך

  1. בדיקת מיקום העסק – אחד הפרמטרים הקרטיים להצלחת העסק הוא מיקומו, מהי כמות התנועה אשר תחלוף על פניו. מול יחסי ההמרה האם זה מספיק ? לא פעם ראינו שהסיבה לכישלון של עסק היא מיקומו.
  2. ניתוח השוק – על היזמים לבחון את השוק בו הם מתכוונים לפעול, הבנה מעמיקה על הצריכה הפוטנציאלית למוצר או לשירות שהעסק יציע, ואת התחרות בו. נכון להיום, חשוב לגזור את ההון מתוך הבנת השוק הרלוונטית בו יתקיים העסק החדש.
  3. כתיבת תוכנית עסקית – לצורך בדיקת הכדאיות, על היזמים לפרט את תוכנית העסק על פי הפרטים הכלכליים, הפיננסיים והאסטרטגיים. זה כולל הערכת ההוצאות וההכנסות הצפויות, את המשאבים הדרושים להפעלת העסק, תכניות שיווק והגדרת יתרונות תחרותיים.
  4. ניהול פיננסי- ניהול פיננסי הוא גורם מרכזי בבדיקת הכדאיות, חשוב לדעת שזאת בחינה של השקעה לכל דבר ועניין. על היזמים לקבוע מהו ההון הנדרש להפעלת העסק, את מקורות המימון הפוטנציאליים, ולפתח תכניות פיננסיות ריאליסטיות. כמו כן, יש להעריך את הסיכונים הפיננסיים ולפתח תכניות אופטימליות לניהולם.
  5. ניהול סיכונים – במהלך בדיקת הכדאיות, יש לזהות ולנהל את הסיכונים הפוטנציאליים בעסק. זה כולל ניתוח של סיכונים כמו אי יציבות שוק, תחרות, סיכון טכנולוגי, ובעיקר סיכוני פיננסיים. פתרון לסיכונים הוא חלק חשוב בפרטי הבדיקה.
  6. ניהול אנושי- ניהול הספקים, הצוותים, והקשרים האנושיים הוא גורם נוסף שחשוב לכלול בבדיקת הכדאיות. הערך המוסף של אנשי הספקים, השותפים והעובדים משמעותי לכל הנדרשים לנהל את העסק.

לסיכום חשיבות בדיקת כדאיות

בדיקת הכדאיות לעסק חדש היא תהליך מקצועי הנעשה על ידי כלכלנים מומחים ובעלי ניסיון רב, כאשר מטרת הבדיקה לאפשר להעריך ולסנן את הרעיונות שלהם לפני השקתו לשוק. הבחינה המקצועית בכל הנוגע להיתכנות הכלכלית של העסק, לתוכנית העסקית, ולסיכונים הפיננסיים, היא המפתח להצלחת העסק החדש ולהפחתת הסיכונים בדרך.

 

 

 

Assist-Team הדרך הנכונה לבדיקת השקעה

054-7191999

18:00 - 9:00

ילדי טהרן 8 ראשון לציון

ראשון לציון

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00

info@assist-team.co.il

כתבו לנו

 כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צור קשר